Παρακολουθώντας τα ζητήματα που απασχολούν τους Ιδιοκτήτες Τουριστικών Λεωφορείων, οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, με πρωτοβουλία του Φραγκίσκου Παρασύρη Βουλευτή Ηρακλείου, κατέθεσαν ερώτηση στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών, Τουρισμού και Εθνικής Άμυνας. Την ερώτηση συνυπογράφουν η Ελένη Βατσινά Βουλευτής Ηρακλείου, ο Μανώλης Χνάρης Βουλευτής Ρεθύμνου, η Κατερίνα Σπυριδάκη Βουλευτής Λασιθίου και ο Απόστολος Πάνας Βουλευτής Χαλκιδικής.
Οι Βουλευτές, στηρίζοντας, ουσιαστικά τα αιτήματα του Συνδέσμου αναφέρουν «για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Κρήτη, διαχρονικά, σημαντικός είναι ο ρόλος και των Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων της Κρήτης. Εκτελώντας, κατά κύρια βάση και σε μεγάλο ποσοστό, το μεταφορικό έργο για εκατομμύρια ξένους επισκέπτες στο νησί, σε ετήσια βάση, οι Ιδιοκτήτες Τουριστικών Λεωφορείων, συνδιαμορφώνουν την εμπειρία των ξένων επισκεπτών, από τη στιγμή της άφιξής τους στα αεροδρόμια και τα λιμάνια του νησιού, έως τη στιγμή της αναχώρησης. Τα τελευταία χρόνια, οι αλλεπάλληλες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, σε συνδυασμό με τους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές και βεβαίως την περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία το μεταφορικό έργο του συγκεκριμένου κλάδου, σχεδόν μηδενίστηκε, έχουν σωρεύσει πλήθος οικονομικών προβλημάτων για δεκάδες Ιδιοκτήτες Τουριστικών Λεωφορείων στην Κρήτη. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης, προσπαθώντας να διεκδικήσει αναγκαία μέτρα στήριξης, προχώρησε σε πορεία διαμαρτυρίας στο Ηράκλειο, καταθέτοντας στους τοπικούς φορείς σειρά διεκδικήσεων, οι οποίες κρίνονται σημαντικές για τη βιωσιμότητα του κλάδου».
Οι Βουλευτές, αναμένουν συγκεκριμένες απαντήσεις επί σημαντικών ζητημάτων, μεταξύ των οποίων η αναγκαία νομοθετική ρύθμιση για την εναρμόνιση των τελών Κυκλοφορίας των Τουριστικών Λεωφορείων σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα Δημοσίας Χρήσης, τονίζοντας πως ένα τουριστικό λεωφορείο πληρώνει 595€ για Τέλη Κυκλοφορίας ενώ ένα αντίστοιχο Δ.Χ. 300€. Ο σχεδιασμός και η προκήρυξη χρηματοδοτικού προγράμματος για την αγορά καινούργιων λεωφορείων για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Η νομοθετική ρύθμιση για επιστροφή μέρους του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή συμψηφισμού του με το Φ.Π.Α. και τη φορολογία εισοδήματος. Και ζητήματα που άπτονται θεσμικών ρυθμίσεων, όπως το γεγονός ότι την 30η Απριλίου 2024 ολοκληρώνεται η περίοδος παράτασης λειτουργίας των τουριστικών λεωφορείων -λόγω πανδημίας-, ενώ καταργείται και ο νόμος 2446/1996 για την εισαγωγή τουριστικών λεωφορείων από την Ευρώπη. Την ίδια στιγμή με το νόμο 4663 του 2023, Άρθρο 37, καταργούνται σειρά ευεργετημάτων και τίθεται πλαφόν 15 ετών για την εισαγωγή τουριστικών λεωφορείων. Η ρύθμιση αυτή, αφορά και στα λεωφορεία που τηρούν τις προδιαγραφές και κινούνταν στην Ελλάδα ως υπεραστικά και είναι πάνω από 15 ετών, ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να επανακυκλοφορήσουν ως τουριστικά. Επειδή, επίσης, παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε επαγγελματίες οδηγούς, οι Βουλευτές θέτουν και το ερώτημα σχετικά με την πρόθεση των Υπουργείων για την ανάληψη πρωτοβουλιών, προκειμένου να γίνεται χορήγηση επαγγελματικών αδειών οδήγησης σε στρατευμένους, οι οποίοι ολοκληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία με την ειδικότητα του οδηγού.